Kierunek: Zarządzanie | Tryb: Stacjonarne |
Nazwa modulu: Podstawy psychologii |
Warunki wstępne:Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i aktualizowania wiedzy kierunkowej
Potrafi określić własne możliwości wraz z umiejętnością korzystania z doświadczeń i umiejętności innych osób
Potrafi współpracować i wypełniać różne role w ramach opracowywania wspólnych projektów
Potrafi zorganizować swoje stanowisko pracy i samodzielnie wykonywać obowiązki z nim związane, zgodnie z celami całej organizacji
Potrafi określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania w zakresie psychologii
Potrafi formułować opinie, prezentować własne poglądy oraz brać udział w dyskusji na tematy psychologiczne
|
Cele kształcenia:Zapoznanie się z przebiegiem procesów psychicznych u człowieka.; Analiza procesów psychicznych u człowieka struktury, procesami elementarnymi, które dają się w nich wyróżnić, ich wzajemnymi stosunkami i funkcją, jaką pełnią w regulacji zachowania się człowieka. ; Zaznanie się z podstawowymi procesami poznawczymi, emocjonalnymi i motywacyjnymi : spostrzeganie, uczenie się, pamięć, myślenie, procesy decyzyjne oraz wybrane teorie osobowości. ; Prezentacja wybranych teorii osobowości rozumiana jako organizacja i struktura samosterowna i samoregulująca się. Za podstawę wyjaśnień teoretycznych przyjęto tu współczesne teorie rozwoju oraz spojrzenie na rozwój człowieka z perspektywy filogenetycznej i ontogenetycznej.; Wskazanie na istnienie związku psychologii z wieloma naukami takimi, jak biologią, fizjologią, medycyną, socjologią, pedagogiką, filozofią, lingwistyką i in. ; |
Efekty ksztalcenia: | Kod efektu kierunkowego: K1Z_W01; |
EK1: Posiada wiedzę na temat podstawowych procesów psychologicznych możliwych do zastopsowania w ekonomii |
EK2: Potrafi stosować wiedzę psychologiczną do procesów mikroekonomicznych |
Forma i tresci ksztalcenia |
Wykład - Przedmiot psychologii ekonomicznej;Racjonalność podmiotów ekonomicznych;Własność i posiadanie, Kupowanie – decyzje konsumenckie, Oszczędzanie;Psychologia pieniądza, Negocjowanie;Dobrostan ekonomiczny i psychologiczny, Ubezpieczanie się, Hazard. ;Procesy warunkowania (warunkowanie klasyczne i instrumentalne) w psychologii ekonomicznej;Psychologiczne podstawy marketingu, Płacenie podatków;Typologia klientów, Skuteczna sprzedaż, Przekaz słowny. Aktywne słuchanie, Teoria frustracji społecznej. Wypalenie zawodowe; |
Metody ksztalcenia: Wykład multimedialny, pokaz materiałów filmowych; |
Metody sprawdzania osiągnięcia efektów kształcenia
- ocena podsumowująca: Projekt , Raport z badawczej lub teoretycznej pracy semestralnej, przegląd literatury przedmiotu; |
Liczba punktow ECTS: 2 |
Nakład pracy studenta (godz.) : 50 |
Forma zajęc | Liczba godzin według planu studiów |
Wykład | 30 |
Autor programu dla modułu kształcenia: dr Janusz Grasza |
Język modulu: polski |