KARTA MODUŁU KSZTAŁCENIA
Kierunek: Finanse, Rachunkowość i PodatkiTryb: Stacjonarne
Nazwa modulu: Badania rynkowe i marketingowe
Warunki wstępne:Wiedza i umiejętności osiągane w module „Podstawy zarządzania”
Cele kształcenia:Zapoznanie słuchaczy z podstawowymi pojęciami z zakresu badań rynkowych i marketingowych; Wskazanie na rolę, jaką pełni informacja z różnych źródeł w procesie podejmowania decyzji strategicznych i operacyjnych; Wykształcenie umiejętności do opracowania projektu badania marketingowego;
Efekty ksztalcenia:Kod efektu kierunkowego: K1F_W01;K1F_U10;K1F_K05;
EK1: Ma podstawową wiedzę o miejscu i roli nauk ekonomicznych w systemie nauk. Zna podstawowe teorie ekonomiczne, ma podstawową wiedzę o zjawiskach gospodarczych. Zna podstawową terminologię używaną w naukach ekonomicznych, w szczególności w finansach. Zna uwarunkowania społeczne oraz prawne zjawisk ekonomicznych. Ma podstawową wiedzę o determinantach wzrostu gospodarczego i czynnikach wpływających na poziom życia społeczeństwa.
EK2: Posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na konstruowanie prostych projektów badawczych dotyczących współczesnych problemów społecznych i ekonomicznych zachodzących w skali mikro i makrospołecznej. Potrafi formułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki badań.
EK3: Dostrzega potrzebę stosowania negocjacji i kompromisowego rozwiązywania problemów.
Forma i tresci ksztalcenia
Wykład - Badania rynkowe a badania marketingowe - definicja, rodzaje, obszary badawcze;System informacji marketingowej (SIM);Etapy badania marketingowego;Metody doboru próby w badaniach marketingowych;Metody gromadzenia danych ze źródeł wtórnych;Metody gromadzenia danych ze źródeł pierwotnych;Metody analizy i interpretacji danych;Raport z badań marketingowych;Organizacja badań marketingowych w przedsiębiorstw;Kolokwium;
Warsztat - Badania rynku –metody, techniki;Zasady sporządzania kwestionariusza ankiety i skal pomiarowych;Tworzenie kwestionariusza ankiety;Dobór próby do badań;Opracowanie projektu badania marketingowego;Kolokwium;
Metody ksztalcenia: Wykład; Warsztat;
Metody sprawdzania osiągnięcia efektów kształcenia - ocena podsumowująca: wykład - kolokwium; warsztat - projekt;
Liczba punktow ECTS: 3
Nakład pracy studenta (godz.) : 75
Forma zajęcLiczba godzin według planu studiów
Wykład30
Warsztat15
Autor programu dla modułu kształcenia: dr Dariusz Sobotkiewicz
Język modulu: polski