Kierunek: Finanse, Rachunkowość i Podatki | Tryb: Stacjonarne |
Nazwa modulu: Badania rynkowe i marketingowe |
Warunki wstępne:Wiedza i umiejętności osiągane w module „Podstawy zarządzania” |
Cele kształcenia:Zapoznanie słuchaczy z podstawowymi pojęciami z zakresu badań rynkowych i marketingowych; Wskazanie na rolę, jaką pełni informacja z różnych źródeł w procesie podejmowania decyzji strategicznych i operacyjnych; Wykształcenie umiejętności do opracowania projektu badania marketingowego; |
Efekty ksztalcenia: | Kod efektu kierunkowego: K1F_W01;K1F_U10;K1F_K05; |
EK1: Ma podstawową wiedzę o miejscu i roli nauk ekonomicznych w systemie nauk. Zna podstawowe teorie ekonomiczne, ma podstawową wiedzę o zjawiskach gospodarczych. Zna podstawową terminologię używaną w naukach ekonomicznych, w szczególności w finansach. Zna uwarunkowania społeczne oraz prawne zjawisk ekonomicznych. Ma podstawową wiedzę o determinantach wzrostu gospodarczego i czynnikach wpływających na poziom życia społeczeństwa. |
EK2: Posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na konstruowanie prostych projektów badawczych dotyczących współczesnych problemów społecznych i ekonomicznych zachodzących w skali mikro i makrospołecznej. Potrafi formułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki badań. |
EK3: Dostrzega potrzebę stosowania negocjacji i kompromisowego rozwiązywania problemów. |
Forma i tresci ksztalcenia |
Wykład - Badania rynkowe a badania marketingowe - definicja, rodzaje, obszary badawcze;System informacji marketingowej (SIM);Etapy badania marketingowego;Metody doboru próby w badaniach marketingowych;Metody gromadzenia danych ze źródeł wtórnych;Metody gromadzenia danych ze źródeł pierwotnych;Metody analizy i interpretacji danych;Raport z badań marketingowych;Organizacja badań marketingowych w przedsiębiorstw;Kolokwium; |
Warsztat - Badania rynku –metody, techniki;Zasady sporządzania kwestionariusza ankiety i skal pomiarowych;Tworzenie kwestionariusza ankiety;Dobór próby do badań;Opracowanie projektu badania marketingowego;Kolokwium; |
Metody ksztalcenia: Wykład; Warsztat; |
Metody sprawdzania osiągnięcia efektów kształcenia
- ocena podsumowująca: wykład - kolokwium; warsztat - projekt; |
Liczba punktow ECTS: 3 |
Nakład pracy studenta (godz.) : 75 |
Forma zajęc | Liczba godzin według planu studiów |
Wykład | 30 |
Warsztat | 15 |
Autor programu dla modułu kształcenia: dr Dariusz Sobotkiewicz |
Język modulu: polski |