KARTA MODUŁU KSZTAŁCENIA
Kierunek: Finanse, Rachunkowość i PodatkiTryb: Stacjonarne
Nazwa modulu: Strategie rozwoju i konkurencji przedsiębiorstwa (wykład do wyboru)
Warunki wstępne:Wiedza i umiejętności osiągane w module „Mikroekonomia” i „Podstawy zarzadzania”
Cele kształcenia:Poznanie najważniejszych teoretycznych współczesnych koncepcji rozwoju przedsiębiorstwa oraz jego konkurencyjności ; Poznanie równych wariantów strategii rozwoju i konkurencji przedsiębiorstwa; Poznanie zasad i warunków wyboru strategii rozwoju i konkurencji przedsiębiorstwa;
Efekty ksztalcenia:Kod efektu kierunkowego: K1F_U01;K1F_K02;
EK1: Ma wiedzę w zakresie modeli biznesowych oraz typologii strategii rozwoju i strategii konkurencji przedsiębiorstwa
EK2: Potrafi zaprojektować pola wyborów strategii rozwoju i strategii konkurencji
EK3: Potrafi ocenić mocne i słabe strony różnych wariantów strategii przedsiębiorstwa
Forma i tresci ksztalcenia
Wykład - Pojęcie strategii przedsiębiorstwa;Konstrukcja i formułowanie strategii. Kryteria oceny i wyboru strategii;Systematyka i przegląd strategii wzrostu;Strategie stabilizacji i strategie obronne;Strategie wzrostu kapitałowego i wzrostu kontraktowego ;Strategia umiędzynarodowienia i globalizacji;Systematyka i przegląd strategii konkurencji;Alianse strategiczne i strategie sieci przedsiębiorstw;Kolokwium zaliczeniowe;
Metody ksztalcenia: Wykład, prezentacje zagadnień, studia przypadków;
Metody sprawdzania osiągnięcia efektów kształcenia - ocena podsumowująca: kolokwium zaliczające składające się z pytań nawiązujących do efektów kształcenia modułu. Każde pytanie oceniane jest od 0 do 1 punktu;
Liczba punktow ECTS: 2
Nakład pracy studenta (godz.) : 50
Forma zajęcLiczba godzin według planu studiów
Wykład30
Autor programu dla modułu kształcenia: dr Henryk Kozarowicz
Język modulu: polski