Kierunek: Finanse, Rachunkowość i Podatki | Tryb: Stacjonarne |
Nazwa modulu: Strategie rozwoju i konkurencji przedsiębiorstwa (wykład do wyboru) |
Warunki wstępne:Wiedza i umiejętności osiągane w module „Mikroekonomia” i „Podstawy zarzadzania” |
Cele kształcenia:Poznanie najważniejszych teoretycznych współczesnych koncepcji rozwoju przedsiębiorstwa oraz jego konkurencyjności ; Poznanie równych wariantów strategii rozwoju i konkurencji przedsiębiorstwa; Poznanie zasad i warunków wyboru strategii rozwoju i konkurencji przedsiębiorstwa; |
Efekty ksztalcenia: | Kod efektu kierunkowego: K1F_U01;K1F_K02; |
EK1: Ma wiedzę w zakresie modeli biznesowych oraz typologii strategii rozwoju i strategii konkurencji przedsiębiorstwa |
EK2: Potrafi zaprojektować pola wyborów strategii rozwoju i strategii konkurencji |
EK3: Potrafi ocenić mocne i słabe strony różnych wariantów strategii przedsiębiorstwa |
Forma i tresci ksztalcenia |
Wykład - Pojęcie strategii przedsiębiorstwa;Konstrukcja i formułowanie strategii. Kryteria oceny i wyboru strategii;Systematyka i przegląd strategii wzrostu;Strategie stabilizacji i strategie obronne;Strategie wzrostu kapitałowego i wzrostu kontraktowego ;Strategia umiędzynarodowienia i globalizacji;Systematyka i przegląd strategii konkurencji;Alianse strategiczne i strategie sieci przedsiębiorstw;Kolokwium zaliczeniowe; |
Metody ksztalcenia: Wykład, prezentacje zagadnień, studia przypadków; |
Metody sprawdzania osiągnięcia efektów kształcenia
- ocena podsumowująca: kolokwium zaliczające składające się z pytań nawiązujących do efektów kształcenia modułu. Każde pytanie oceniane jest od 0 do 1 punktu; |
Liczba punktow ECTS: 2 |
Nakład pracy studenta (godz.) : 50 |
Forma zajęc | Liczba godzin według planu studiów |
Wykład | 30 |
Autor programu dla modułu kształcenia: dr Henryk Kozarowicz |
Język modulu: polski |