KARTA MODUŁU KSZTAŁCENIA
Kierunek: ZarządzanieTryb: Stacjonarne
Nazwa modulu: Marketing
Warunki wstępne:Brak
Cele kształcenia:1. Dostarczenie wiedzy na temat istoty i roli marketingu, procesu budowy strategii marketingowej, zasad kształtowania i wykorzystania narzędzi marketingowych oraz prowadzenia badań rynkowych. ; 2. Zdobycie umiejętność identyfikacji kluczowych problemów marketingowych przedsiębiorstwa, zastosowania instrumentarium marketingowego oraz formułowania wniosków i zaleceń na przyszłość;
Efekty ksztalcenia:Kod efektu kierunkowego: K1Z_U06;K1Z_U04;K1Z_W02;
EK1: 1. Student zna podstawowe pojęcia i teorie z zakresu marketingu (potrafi je zdefiniować i wyjaśnić)
EK2: 2. Student potrafi zidentyfikować kluczowe problemy z zakresu marketingu, formułować wnioski i zalecenia w oparciu o analizę sytuacji rynkowej przedsiębiorstwa
EK3: 3.Student potrafi dobrać treść i metody prezentacji oraz brać udział w dyskusji.
Forma i tresci ksztalcenia
Wykład - Pojęcie marketingu – jego miejsce w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa produkcyjnego i usługowego;Otoczenie rynkowe przedsiębiorstwa ;Etapy i procedury zarządzania marketingowego ;System informacji marketingowej;Strategia marketingowa przedsiębiorstwa;Segmentacja rynku, wybór rynku docelowego, pozycjonowanie;Marketing-mix jako koncepcja oddziaływania na rynek. Oddziaływanie na rynek za pośrednictwem produktu, dystrybucji, cen i promocji ;Marketing i konkurowanie w nowej gospodarce;
Ćwiczenia - Ewolucja orientacji w działaności przedsiębiorstw;Zachowania nabywców ;Marketing mix: produkt, cena, dystrybucja, promocja;Marka;Strategia marketingowa przedsiębiorstwa;Kolokwium;
Metody ksztalcenia: wykłady, ćwiczenia , praca w grupie, prezentacje, dyskusje, rozwiązywanie problemu;
Metody sprawdzania osiągnięcia efektów kształcenia - ocena podsumowująca: Kolokwium;
Liczba punktow ECTS: 2
Nakład pracy studenta (godz.) : 100
Forma zajęcLiczba godzin według planu studiów
Wykład30
Ćwiczenia15
Autor programu dla modułu kształcenia: dr Jolanta Radkowska
Język modulu: polski