Kierunek: Informatyka | Tryb: Niestacjonarne |
Nazwa modulu: Techniki mikroprocesorowe i systemy wbudowane |
Warunki wstępne:Zaliczone kursy:
Architektura komputerów, Podstawy programowania |
Cele kształcenia:Zaznajomienie studentów z podstawowymi elementami, zasadą budowy i pracy systemów mikroprocesorowych, wprowadzenie w tematykę projektowania systemów mikroprocesorowych jako autonomicznych układów sterowania. ; Wprowadzenie słuchaczy w tematykę filozofii i tworzenia systemów wbudowanych.; Nauka uruchamiania prostych modułowych systemów mikrokomputerowych o zdefiniowanej strukturze – podstawy programowania mikrokontrolerów. ; Nabycie umiejętności programowania algorytmów sterowania dla wybranych zagadnień oraz programowania i uruchamianie systemów MMI.; |
Efekty ksztalcenia: | Kod efektu kierunkowego: K1I_W16;K1I_U03;K1I_W12;K1I_W06; |
EK1: EK1: ma elementarn± wiedzę w zakresie systemów wbudowanych, przetwarzania danych w czasie rzeczywistym |
EK2: EK2: umie przygotować założenia projektowe systemu informatycznego, potrafi opracować dokumentację dotycz±c± realizacji zadania inżynierskiego i przygotować tekst zawieraj±cy omówienie wyników realizacji tego zadania |
EK3: EK3: ma wiedzę w zakresie podstawowych technik komunikacji człowiek-komputer, |
EK4: EK4: ma uporz±dkowan± wiedzę w zakresie architektury komputerów, w szczególno¶ci warstwy sprzętowej |
Forma i tresci ksztalcenia |
Wykład - Wprowadzenie: krótka historia procesorów, architektura von Neumanna i harwardzka, genealogia mikrokontrolerów;Procesor, podstawowe pojęcia, budowa, architektura systemu procesorowego.;Omówienie innych elementów systemu procesorowego oraz metod ich obsługi;Mikrokomputery jednoukładowe: pojęcie, budowa, sposób działania, lista rozkazów, odmiany/ przegląd;Sposoby łączenia podzespołów systemu mikroprocesorowego;Sposoby obsługi podzespołów wbudowanych i zewnętrznych / przykłady programowania;Wykorzystanie SM – urządzenia dodatkowe;Przegląd zastosowań;Systemy wbudowane: definicje, cechy, wymagania, budowa systemu, przykłady; |
Ćwiczenia laboratoryjne - Wprowadzenie, zapoznanie ze ¶rodowiskiem pracy;Uruchamianie, ¶ledzenie, analiza przykładowych programów w zdefiniowanej strukturze.;Wybór, omówienie zagadnienia problemowego.;Analiza problemu, projektowanie rozwi±zania.;Kodowanie i uruchamianie rozwi±zania; |
Metody ksztalcenia: wykłady; laboratoria; rozwi±zywanie problemu; |
Metody sprawdzania osi±gnięcia efektów kształcenia
- ocena podsumowuj±ca: ¦rednia ważona ocen forumj±cych ; |
Liczba punktow ECTS: 2 |
Nakład pracy studenta (godz.) : 50 |
Forma zajęc | Liczba godzin według planu studiów |
Wykład | 30 |
Ćwiczenia laboratoryjne | 15 |
Autor programu dla modułu kształcenia: |
Język modulu: |