KARTA MODUŁU KSZTAŁCENIA
Kierunek: Zarządzanie i Inżynieria ProdukcjiTryb: Stacjonarne
Nazwa modulu: Podstawy marketingu
Warunki wstępne:brak
Cele kształcenia:Przekazanie wiedzy na temat kluczowych zagadnień dotyczących istoty i roli marketingu, procesu budowy strategii marketingowej, zasad kształtowania i wykorzystania narzędzi marketingowych oraz prowadzenia badań rynkowych. ; Zdobycie umiejętności identyfikacji kluczowych problemów marketingowych przedsiębiorstwa, zastosowania instrumentarium marketingowego oraz formułowania wniosków i zaleceń na przyszłość;
Efekty ksztalcenia:Kod efektu kierunkowego: K1ZIP_U17;K1ZIP_W17, K1ZIP_W12 ;
EK1: Student zna podstawowe pojęcia i teorie z zakresu marketingu (potrafi je zdefiniować i wyjaśnić)
EK2: Student potrafi zidentyfikować kluczowe problemy z zakresu marketingu, formułować wnioski i zalecenia w oparciu o analizę sytuacji rynkowej przedsiębiorstwa
EK3: Student potrafi przygotować i zaprezentować plan marketingowej strategii przedsiębiorstwa
Forma i tresci ksztalcenia
Wykład - Pojęcie marketingu – jego miejsce w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa ;Otoczenie rynkowe przedsiębiorstwa ; Marketing-mix jako koncepcja oddziaływania na rynek;Etapy i procedury zarządzania marketingowego ;Marketing i konkurowanie w nowej gospodarce;Kolokwium zaliczeniowe;
Seminarium - Ewolucja zachowań rynkowych przedsiębiorstw ;Zachowania nabywców , segmentacja rynku;Oddziaływanie na rynek za pośrednictwem produktu, dystrybucji, cen i promocji. ;Kolokwium zaliczeniowe;
Metody ksztalcenia: Wykłady, ćwiczenia , praca w grupie, prezentacje, dyskusje, rozwiązywanie problemu;
Metody sprawdzania osiągnięcia efektów kształcenia - ocena podsumowująca: kolokwium zaliczeniowe;
Liczba punktow ECTS: 3
Nakład pracy studenta (godz.) : 76
Forma zajęcLiczba godzin według planu studiów
Wykład12
Seminarium12
Autor programu dla modułu kształcenia: dr Krzysztof Radkowski
Język modulu: polski