Kierunek: Zarządzanie i Inżynieria Produkcji | Tryb: Stacjonarne |
Nazwa modulu: Podstawy marketingu |
Warunki wstępne:brak |
Cele kształcenia:Przekazanie wiedzy na temat kluczowych zagadnień dotyczących istoty i roli marketingu, procesu budowy strategii marketingowej, zasad kształtowania i wykorzystania narzędzi marketingowych oraz prowadzenia badań rynkowych. ; Zdobycie umiejętności identyfikacji kluczowych problemów marketingowych przedsiębiorstwa, zastosowania instrumentarium marketingowego oraz formułowania wniosków i zaleceń na przyszłość; |
Efekty ksztalcenia: | Kod efektu kierunkowego: K1ZIP_U17;K1ZIP_W17, K1ZIP_W12 ; |
EK1: Student zna podstawowe pojęcia i teorie z zakresu marketingu (potrafi je zdefiniować i wyjaśnić) |
EK2: Student potrafi zidentyfikować kluczowe problemy z zakresu marketingu, formułować wnioski i zalecenia w oparciu o analizę sytuacji rynkowej przedsiębiorstwa |
EK3: Student potrafi przygotować i zaprezentować plan marketingowej strategii przedsiębiorstwa |
Forma i tresci ksztalcenia |
Wykład - Pojęcie marketingu jego miejsce w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa ;Otoczenie rynkowe przedsiębiorstwa ; Marketing-mix jako koncepcja oddziaływania na rynek;Etapy i procedury zarządzania marketingowego ;Marketing i konkurowanie w nowej gospodarce;Kolokwium zaliczeniowe; |
Seminarium - Ewolucja zachowań rynkowych przedsiębiorstw ;Zachowania nabywców , segmentacja rynku;Oddziaływanie na rynek za pośrednictwem produktu, dystrybucji, cen i promocji. ;Kolokwium zaliczeniowe; |
Metody ksztalcenia: Wykłady, ćwiczenia , praca w grupie, prezentacje, dyskusje, rozwiązywanie problemu; |
Metody sprawdzania osiągnięcia efektów kształcenia
- ocena podsumowująca: kolokwium zaliczeniowe; |
Liczba punktow ECTS: 3 |
Nakład pracy studenta (godz.) : 76 |
Forma zajęc | Liczba godzin według planu studiów |
Wykład | 12 |
Seminarium | 12 |
Autor programu dla modułu kształcenia: dr Krzysztof Radkowski |
Język modulu: polski |