KARTA MODUŁU KSZTAŁCENIA
Kierunek: Zarządzanie i Inżynieria ProdukcjiTryb: Stacjonarne
Nazwa modulu: Wykład do wyboru A
Warunki wstępne:brak
Cele kształcenia:zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami i kategoriami z zakresu komunikacji społecznej oraz specyfiką systemów komunikowania społecznego. ;
Efekty ksztalcenia:Kod efektu kierunkowego: K1ZIP_U22;K1ZIP_W22;K1ZIP_K07;
EK1: Student zna istotę i uwarunkowania procesu komunikacji.
EK2: Student rozumie mechanizmy opisujące i wyjaśniające porozumiewanie się ludzi oraz funkcjonowanie mediów masowych w społeczeństwie.
EK3: Student potrafi scharakteryzować główne obszary działań komunikacyjnych oraz efektywnie komunikować się ze środowiskiem społecznym.
Forma i tresci ksztalcenia
Wykład - Komunikowanie jako proces. Istota procesu komunikowania międzyludzkiego. Definicje, cechy i elementy procesu komunikowania. Funkcje komunikowania. Znaki i kody.;Klasyfikacja procesów komunikowania. Poziomy komunikowania. Komunikowanie interpersonalne – bezpośrednie. Komunikowanie interpersonalne medialne.;Werbalne i niewerbalne aspekty komunikacji. Formy komunikowania werbalnego. Rodzaje komunikatów niewerbalnych. Różnice między komunikowaniem werbalnym a niewerbalnym. ;Wybrane systemy komunikowania społecznego i ich specyfika. System komunikowania organizacyjnego. Komunikacja wewnątrz organizacji. Komunikowanie się organizacji z otoczeniem;System komunikowania masowego. Cechy i funkcje komunikowania masowego. Środki komunikowania masowego i ich rola społeczna. Podstawowe zasady działania mediów.;Rynek mediów w Polsce. Podstawowe zasady działania mediów.;Public relations - istota i zakres działań. ;
Metody ksztalcenia: wykład;
Metody sprawdzania osiągnięcia efektów kształcenia - ocena podsumowująca: Średnia ważona ocen formujących ;
Liczba punktow ECTS: 2
Nakład pracy studenta (godz.) : 52
Forma zajęcLiczba godzin według planu studiów
Wykład12
Autor programu dla modułu kształcenia: dr Wioletta Drzystek
Język modulu: polski