Kierunek: Zarządzanie i Inżynieria Produkcji | Tryb: Stacjonarne |
Nazwa modulu: Wykład do wyboru A |
Warunki wstępne:brak |
Cele kształcenia:zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami i kategoriami z zakresu komunikacji społecznej oraz specyfiką systemów komunikowania społecznego. ; |
Efekty ksztalcenia: | Kod efektu kierunkowego: K1ZIP_U22;K1ZIP_W22;K1ZIP_K07; |
EK1: Student zna istotę i uwarunkowania procesu komunikacji. |
EK2: Student rozumie mechanizmy opisujące i wyjaśniające porozumiewanie się ludzi oraz funkcjonowanie mediów masowych w społeczeństwie. |
EK3: Student potrafi scharakteryzować główne obszary działań komunikacyjnych oraz efektywnie komunikować się ze środowiskiem społecznym. |
Forma i tresci ksztalcenia |
Wykład - Komunikowanie jako proces. Istota procesu komunikowania międzyludzkiego. Definicje, cechy i elementy procesu komunikowania. Funkcje komunikowania. Znaki i kody.;Klasyfikacja procesów komunikowania. Poziomy komunikowania. Komunikowanie interpersonalne – bezpośrednie. Komunikowanie interpersonalne medialne.;Werbalne i niewerbalne aspekty komunikacji. Formy komunikowania werbalnego. Rodzaje komunikatów niewerbalnych. Różnice między komunikowaniem werbalnym a niewerbalnym. ;Wybrane systemy komunikowania społecznego i ich specyfika. System komunikowania organizacyjnego. Komunikacja wewnątrz organizacji. Komunikowanie się organizacji z otoczeniem;System komunikowania masowego. Cechy i funkcje komunikowania masowego. Środki komunikowania masowego i ich rola społeczna. Podstawowe zasady działania mediów.;Rynek mediów w Polsce. Podstawowe zasady działania mediów.;Public relations - istota i zakres działań. ; |
Metody ksztalcenia: wykład; |
Metody sprawdzania osiągnięcia efektów kształcenia
- ocena podsumowująca: Średnia ważona ocen formujących ; |
Liczba punktow ECTS: 2 |
Nakład pracy studenta (godz.) : 52 |
Forma zajęc | Liczba godzin według planu studiów |
Wykład | 12 |
Autor programu dla modułu kształcenia: dr Wioletta Drzystek |
Język modulu: polski |