Kierunek: Informatyka | Tryb: Stacjonarne |
Nazwa modulu: Projektowanie interfejsów graficznych |
Warunki wstępne:Znajomość wybranego języka programowania. |
Cele kształcenia:Zapoznanie z zasadami tworzenia aplikacji przyjaznych dla użytkownika.; Zapoznanie z narzędziami wspomagającymi tworzenie GUI.; |
Efekty ksztalcenia: | Kod efektu kierunkowego: K1I_W11;K1I_W04;K1I_K02; |
EK1: Student ma wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu projektowania graficznego zorientowanego na użytkownika. |
EK2: Student potrafi używać środowisk programistycznych oraz narzędzi wspomagających projektowanie graficznego interfejsu użytkownika. |
EK3: Student ma umiejętność identyfikacji osób, interesariuszy, którzy powinni zostać zaangażowani na etapie zbierania wymagań. |
Forma i tresci ksztalcenia |
Wykład - Znaczenie i podstawowe cechy graficznych interfejsów użytkownika.;Projektowanie programów z graficznym interfejsem użytkownika Wzorzec Model-Widok-Kontroler. ;Zasady projektowania interfejsów użytkownika.;Problematyka UX;Umówienie wybranych narzędzi.;Dyskusja na temat przykłądów dobrych i złych praktyk.;Kolokwium zaliczeniowe; |
Projekt - Proste ćwiczenia pozwalające zapoznać się z wybranymi narzędziami.;Wybór tematyki pracy o charakterze projektowym.;Tworzenie własnej aplikacji, konsultacje w prowadzącym, dyskusje problemowe.;Omawianie i ocena prac.; |
Metody ksztalcenia: Wykład multimedialny,; Dyskusje problemowe.; Tworzenie własnego projektu.; |
Metody sprawdzania osiągnięcia efektów kształcenia
- ocena podsumowująca: Kolokwium z wykładu.; Projekt własnej aplikacji.; |
Liczba punktow ECTS: 3 |
Nakład pracy studenta (godz.) : 90 |
Forma zajęc | Liczba godzin według planu studiów |
Wykład | 30 |
Projekt | 30 |
Autor programu dla modułu kształcenia: mgr inż. Krzysztof Rewak |
Język modulu: polski |