KARTA MODUŁU KSZTAŁCENIA
Kierunek: InformatykaTryb: Niestacjonarne
Nazwa modulu: Programy graficzne i DTP II
Warunki wstępne:Ćwiczenia laboratoryjne
Cele kształcenia:Zapoznanie studentów z wiedzą niezbędną do profesjonalnego tworzenia projektów graficznych; Nauka przygotowywania materiałów do druku.; Nauka Profesjonalnego kreowania grafiki wektorowej i rastrowej; Wprowadzenie do komputerowego składu tekstu dla DTP.;
Efekty ksztalcenia:Kod efektu kierunkowego: K1I_U23;
EK1: Zna zasady projektowania grafiki na potrzeby Internetu.
EK2: Ma wiedzę na temat projektowania produktów, ich dekorowania.
EK3: Potrafi projektować i wizualizować opakowania produktów.
EK4: Rozpoznaje formaty graficzne.
EK5: Zna kod HTML i style CSS.
EK6: Potrafi pracować w programach Adobe Photoshop, Adobe Ilustrator, Corel.
EK7: Zna podstawy edycji fotografii, w skład której wchodzą: kadrowanie, retuszowanie, zarządzanie kolorami, dodawanie efektów.
EK8: Potrafi projektować materiały reklamowe
EK9: Umiejętnie wykorzystuje zasady typografii.
Forma i tresci ksztalcenia
Wykład - DTP i grafika komputerowa - wprowadzenie Narzędzia wykorzystywane do przetwarzania obrazów i DTP (prezentacja z naciskiem na pakiet Adobe Creative Suite; Grafika komputerowa – różnice pomiędzy grafiką wektorową i bitmapową; Obraz: kształt wielkość rozdzielczość i kolor; Tryby kolorów obrazu oraz zarządzanie kolorem; Formaty plików graficznych;Photoshop – pierwszy kontakt – paleta narzędzi, zarządzanie plikami;Photoshop – korekta zdjęć Korekta świateł i cieni; Rozmywanie i wyostrzanie; Usuwanie szumu cyfrowego; Przekształcenia obrazu; Retusz.;Photoshop – selekcja i wycinanie Narzędzia podstawowe; Narzędzia automatyczne; Narzędzia pomocnicze; Wykorzystanie kanałów zaznaczania;Photoshop - Warstwy i przekształcenia Warstwy w dokumencie; Operacje na warstwach; Maski; Teksty – wprowadzanie, formatowanie, przekształcanie; Dokument – zmiana wielkości, rozdzielczości, kadrowanie; Spłaszczanie warstw;Photoshop – korekta barw Narzędzia korekty barw Mieszanie kanałów, Filtry fotograficzne;; Korekta poziomów jasności; Zdjęcia monochromatyczne; Tonowanie zdjęć monochromatycznych; Warstwy dopasowania; Wybrane filtry fotograficzne do tworzenie efektów specjalnych;Ilustrator – praca ze zdjęciem i tekstem Pliki bitmapowe w Ilustratorze; Wykorzystanie warstw programu Photoshop; Przekształcenie w grafikę wektorową; Tekst – rodzaje, formatowanie; Zaawansowane techniki pracy z tekstem;Ilustrator – Edycja ścieżek, Maski i zniekształcenia; Transformacja ścieżek; Przekształcenia; ;Ilustrator – Wydruki Proces i parametry druku; CMYK/RIP/Rastrowanie/Zalewka/Cromalin; Właściwości rastrowanych dokumentów; Przeźroczystość i tryby mieszania; Zalewki; Wydruk do pliku PDF; Tworzenie pliku postscriptowego;Corel (grafika wektorowa, łączenie grafiki wektorowej z rastrową, przygotowanie do druku). ;
Ćwiczenia laboratoryjne - Ćwiczenie praktycznych umiejętności z zakresu obsługi programów: Adobe Photoshop oraz Adobe Ilustrator/lub Corel ;Ćwiczenie projektowania wzorów przemysłowych;Projektowanie na potrzeby reklamy;Przygotowanie do druku (znaki drukarskie, spady, marginesy wewnętrzne etc. rozbarwienia);Przygotowanie do druku na materiałach innych niż papier.;Skład i łamanie tekstu. ;Projektowanie grafiki na potrzeby stron internetowych ;Kodowanie stron internetowych;Zagadnienia techniczne projektowania ulotek reklamowych, wizytówek, folderów itp.;;
Metody ksztalcenia: Wykład; Ćwiczenia laboratoryjne;
Metody sprawdzania osiągnięcia efektów kształcenia - ocena podsumowująca: Sprawdzian połączenia projektu graficznego i kodu HTML + CSS; Udział w dyskusji (Aktywność na zajęciach, Kompetentne zadawanie pytań); Suma punktacji z poszczególnych projektów prowadzonych podczas zajęć laboratoryjnych;
Liczba punktow ECTS: 2
Nakład pracy studenta (godz.) : 75
Forma zajęcLiczba godzin według planu studiów
Wykład12
Ćwiczenia laboratoryjne24
Autor programu dla modułu kształcenia: dr Marek Miedziński
Język modulu: polski