KARTA MODUŁU KSZTAŁCENIA
Kierunek: InformatykaTryb: Niestacjonarne
Nazwa modulu: Programowanie urządzeń mobilnych
Warunki wstępne:Ukończone kursy Programowanie i projektowanie obiektowe I oraz Programowanie i projektowanie obiektowe II
Cele kształcenia:Przedstawić współczesne metody projektowania i programowania aplikacji mobilnych; Przedstawić różnice między najpopularniejszymi ekosystemami mobilnymi; Przedstawić alternatywy dla natywnych aplikacji;
Efekty ksztalcenia:Kod efektu kierunkowego: ;
EK1: Zna technologie potrzebne do stworzenia aplikacji na dany system operacyjny
EK2: Potrafi zaprojektować aplikację mobilną
EK3: Potrafi zaprojektować interfejs aplikacji mobilnej
EK4: Potrafi konsumować zewnętrzne API
Forma i tresci ksztalcenia
Wykład - Wprowadzenie do programowania urządzeń mobilnych; Komponenty aplikacji mobilnej; Budowa aplikacji mobilnej; Projektowanie interfejsu aplikacji mobilnej; Zewnętrzne aktywności i konsumpcja API; Projektowanie aplikacji mobilnych w praktyce; Publikowanie aplikacji mobilnych; Kolokwium zaliczeniowe;
Ćwiczenia laboratoryjne - Zapoznanie ze środowiskiem pracy i przedstawienie warunków zaliczenia; Projektowanie aplikacji mobilnej; Projektowanie interfejsu aplikacji mobilnej; Programowanie aplikacji mobilnej; Implementacja logiki biznesowej w aplikacji mobilnej; Integracja z Firebase;Praca nad aplikacją mobilną; Publikacja aplikacji mobilnej; Prezentacja pracy projektowej;
Metody ksztalcenia: prezentacje multimedialne;
Metody sprawdzania osiągnięcia efektów kształcenia - ocena podsumowująca: Kolokwium / praca pisemna podczas zajęć; Projekt;
Liczba punktow ECTS: 6
Nakład pracy studenta (godz.) :
Forma zajęcLiczba godzin według planu studiów
Wykład12
Ćwiczenia laboratoryjne18
Autor programu dla modułu kształcenia: mgr inż. Krzysztof Rewak
Język modulu: polski