Kierunek: Informatyka | Tryb: Niestacjonarne |
Nazwa modulu: Programowanie urządzeń mobilnych |
Warunki wstępne:Ukończone kursy Programowanie i projektowanie obiektowe I oraz Programowanie i projektowanie obiektowe II |
Cele kształcenia:Przedstawić współczesne metody projektowania i programowania aplikacji mobilnych; Przedstawić różnice między najpopularniejszymi ekosystemami mobilnymi; Przedstawić alternatywy dla natywnych aplikacji; |
Efekty ksztalcenia: | Kod efektu kierunkowego: ; |
EK1: Zna technologie potrzebne do stworzenia aplikacji na dany system operacyjny |
EK2: Potrafi zaprojektować aplikację mobilną |
EK3: Potrafi zaprojektować interfejs aplikacji mobilnej |
EK4: Potrafi konsumować zewnętrzne API |
Forma i tresci ksztalcenia |
Wykład - Wprowadzenie do programowania urządzeń mobilnych; Komponenty aplikacji mobilnej; Budowa aplikacji mobilnej; Projektowanie interfejsu aplikacji mobilnej; Zewnętrzne aktywności i konsumpcja API; Projektowanie aplikacji mobilnych w praktyce; Publikowanie aplikacji mobilnych; Kolokwium zaliczeniowe; |
Ćwiczenia laboratoryjne - Zapoznanie ze środowiskiem pracy i przedstawienie warunków zaliczenia; Projektowanie aplikacji mobilnej; Projektowanie interfejsu aplikacji mobilnej; Programowanie aplikacji mobilnej; Implementacja logiki biznesowej w aplikacji mobilnej; Integracja z Firebase;Praca nad aplikacją mobilną; Publikacja aplikacji mobilnej; Prezentacja pracy projektowej; |
Metody ksztalcenia: prezentacje multimedialne; |
Metody sprawdzania osiągnięcia efektów kształcenia
- ocena podsumowująca: Kolokwium / praca pisemna podczas zajęć; Projekt; |
Liczba punktow ECTS: 6 |
Nakład pracy studenta (godz.) : |
Forma zajęc | Liczba godzin według planu studiów |
Wykład | 12 |
Ćwiczenia laboratoryjne | 18 |
Autor programu dla modułu kształcenia: mgr inż. Krzysztof Rewak |
Język modulu: polski |