Kierunek: Informatyka | Tryb: Niestacjonarne |
Nazwa modulu: Wprowadzenie do zarządzania projektami deweloperskimi |
Warunki wstępne: |
Cele kształcenia:Przedstawić sposoby i metodyki prowadzenia projektów programistycznych; Przedstawić role w zespole programistycznym; Przedstawić problemy związane z szacowaniem i specyfikowaniem projektów programistycznych; |
Efekty ksztalcenia: | Kod efektu kierunkowego: ; |
EK1: Zna wady i zalety zwinnego podejścia do zarządzania projektami programistycznymi |
EK2: Zna kompetencje i obowiązki programistów, lidera zespołu, Product Ownera, Scrum Mastera oraz innych osób w projekcie |
EK3: Potrafi skonstruować czytelną dla programistów oraz klientów specyfikację projektową |
EK4: Potrafi oszacować czas potrzebny na wytworzenie oprogramowania |
EK5: Potrafi pracować w zespole programistycznym |
Forma i tresci ksztalcenia |
Wykład - Manifest i zasady Agile; Lean software development; SCRUM i empiryczna kontrola procesu; Role w zespole programistycznym; Podstawy komunikacji; Zarządzanie projektem; Estymowanie projektów programistycznych; Kolokwium zaliczeniowe; |
Ćwiczenia laboratoryjne - Wprowadzenie do narzędzi zarządzania projektami programistycznymi; Estymowanie długości projektu; Kierowanie pracą zespołową; Uczestnictwo w pracy zespołowej; Tworzenie specyfikacji projektu; Rozdzielanie zadań i podział ról w projekcie; Praca z Product Ownerem i Scrum Masterem; |
Metody ksztalcenia: prezentacje multimedialne; warsztaty; |
Metody sprawdzania osiągnięcia efektów kształcenia
- ocena podsumowująca: Kolokwium / praca pisemna podczas zajęć ; Projekt; |
Liczba punktow ECTS: 4 |
Nakład pracy studenta (godz.) : |
Forma zajęc | Liczba godzin według planu studiów |
Wykład | 16 |
Ćwiczenia laboratoryjne | 16 |
Autor programu dla modułu kształcenia: mgr inż. Krzysztof Rewak |
Język modulu: polski |