Kierunek: Inżynieria testowa | Tryb: Stacjonarne |
Nazwa modulu: Marketing i finanse |
Warunki wstępne:Wiedza ogólna na poziomie szkoły średniej |
Cele kształcenia:Dostarczenie wiedzy na temat istoty i roli marketingu, procesu budowy strategii marketingowej, zasad kształtowania i wykorzystania narzędzi marketingowych oraz prowadzenia badań rynkowych; Zdobycie umiejętności identyfikacji kluczowych problemów marketingowych przedsiębiorstwa, zastosowania instrumentarium marketingowego oraz formułowania wniosków i zaleceń na przyszłość; Zapoznanie studenta z podstawowymi pojęciami, kategoriami z zakresu finansów firm; Przeprowadzania podstawowej analizy finansowej przedsiębiorstwa; |
Efekty ksztalcenia: | Kod efektu kierunkowego: K1IT_W14;K1IT_W14, K1IT_U05;K1IT_U03, K1IT_U05; |
EK1: Student zna podstawowe pojęcia i teorie z zakresu marketingu (potrafi je zdefiniować i wyjaśnić) oraz ma wiedzę z zakresu podstaw finansów przedsiębiorstwa |
EK2: Student potrafi zidentyfikować kluczowe problemy z zakresu marketingu, formułować wnioski i zalecenia w oparciu o analizę sytuacji rynkowej przedsiębiorstwa oraz potrafi analizować sytuację finansową przedsiębiorstwa |
EK3: Student potrafi dobrać treść i metody prezentacji oraz brać udział w dyskusji |
Forma i tresci ksztalcenia |
Wykład - Pojęcie marketingu – jego miejsce w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa produkcyjnego i usługowego;Strategia marketingowa przedsiębiorstwa;Segmentacja rynku, wybór rynku docelowego, pozycjonowanie;Marketing-mix jako koncepcja oddziaływania na rynek. Oddziaływanie na rynek za pośrednictwem produktu, dystrybucji, cen i promocji;Środowisko finansowe przedsiębiorstwa, rachunek zmiany wartości pieniądza w czasie;Sprawozdania finansowe przedsiębiorstwa i ich analiza;Planowanie finansowe: analiza progu zysku i wykorzystanie dźwigni finansowej;Ocena efektywności przedsięwzięć inwestycyjnych; |
Ćwiczenia - Orientacja marketingowa w działalności przedsiębiorstw;Zachowania nabywców;Marka;Rachunek zmiany wartości pieniądza w czasie;Analiza wskaźnikowa sytuacji finansowej przedsiębiorstwa;Podstawy planowania finansowego w przedsiębiorstwie;Rachunek efektywności projektów inwestycyjnych;Kolokwium; |
Metody ksztalcenia: Wykład i ćwiczenia z zadaniami i przykładami, praca w grupie, prezentacje, dyskusje, studia przypadków; |
Metody sprawdzania osiągnięcia efektów kształcenia
- ocena podsumowująca: Kolokwium; Zaliczenie godzin transferowych; |
Liczba punktow ECTS: 3 |
Nakład pracy studenta (godz.) : 90 |
Forma zajęc | Liczba godzin według planu studiów |
Wykład | 30 |
Ćwiczenia | 15 |
Autor programu dla modułu kształcenia: dr Przemysław Siudak |
Język modulu: polski |