Kierunek: Zarządzanie i Inżynieria Produkcji | Tryb: Stacjonarne |
Nazwa modulu: Podstawy marketingu |
Warunki wstępne:Posiadanie podstawowej wiedzy z zakresu mikro i makroekonomii. |
Cele kształcenia:Przekazanie wiedzy na temat kluczowych zagadnień dotyczących istoty i roli marketingu, procesu budowy strategii marketingowej, zasad kształtowania i wykorzystania narzędzi marketingowych oraz prowadzenia badań rynkowych. ; Zdobycie umiejętności identyfikacji kluczowych problemów marketingowych przedsiębiorstwa, zastosowania instrumentarium marketingowego oraz formułowania wniosków i zaleceń na przyszłość; |
Efekty ksztalcenia: | Kod efektu kierunkowego: K1ZIP_U17;K1ZIP_W17, K1ZIP_W12 ; |
EK1: Student zna podstawowe pojęcia i teorie z zakresu marketingu (potrafi je zdefiniować i wyjaśnić) |
EK2: Student potrafi zidentyfikować kluczowe problemy z zakresu marketingu, formułować wnioski i zalecenia w oparciu o analizę sytuacji rynkowej przedsiębiorstwa |
EK3: Student potrafi przygotować i zaprezentować plan marketingowej strategii przedsiębiorstwa |
Forma i tresci ksztalcenia |
Wykład - Wprowadzenie do marketingu, geneza, definicje, podstawowe zasady, orientacje w działalności przedsiębiorstw. Rola marketingu w działalności przedsiębiorstwa ;Otoczenie rynkowe i jego wpływ na przedsiebiorstwo oraz podejmowane decyzje marketingowe.;Marketing-mix jako koncepcja oddziaływania na rynek. Polityka produktu, cen, dystrybucji, promocji.;Etapy i procedury zarządzania marketingowego. Segmentacja rynku. Strategia marketingowa. ;Marketing i konkurowanie w nowej gospodarce. Marketing relacji. Wykorzystanie Internetu w marketingu. ;Kolokwium zaliczeniowe; |
Seminarium - Ewolucja zachowań rynkowych przedsiębiorstw. Orientacje w działalności przedsiebiorstw. ;Zachowania nabywców. Proces podejmowania decyzji zakupu przez nabywców indywidualnych i instytucjonalnych. Etapy procesu zakupowego. Czynniki majace wpływ na proces podejmowania decyzji zakupu.;Oddziaływanie na rynek za pośrednictwem produktu, dystrybucji, cen i promocji. Studia przypadków.;Kolokwium zaliczeniowe; |
Metody ksztalcenia: Wykłady, ćwiczenia , praca w grupie, prezentacje, dyskusje, rozwiązywanie problemu; |
Metody sprawdzania osiągnięcia efektów kształcenia
- ocena podsumowująca: kolokwium zaliczeniowe; |
Liczba punktow ECTS: 3 |
Nakład pracy studenta (godz.) : 75 |
Forma zajęc | Liczba godzin według planu studiów |
Wykład | 15 |
Seminarium | 15 |
Autor programu dla modułu kształcenia: dr Krzysztof Radkowski |
Język modulu: polski |