Kierunek: Zarządzanie i Inżynieria Produkcji | Tryb: Niestacjonarne |
Nazwa modulu: Przedmiot kierunkowy do wyboru C |
Warunki wstępne:Ukończony kurs Matematyka, Statystyka inżynierska i Informatyka
|
Cele kształcenia:Celem kursu jest zapoznanie studentów z algorytmami matematyki stosowanymi w pracy inżynierskiej i przygotowanie ich do samodzielnego rozwiązywania podstawowych problemów inżynierskich.; Opanowanie materiału kursu pozwoli na posługiwanie się podstawowymi algorytmami związanymi ze statystyką, regresją liniową, interpolacją i aproksymacją. ; |
Efekty ksztalcenia: | Kod efektu kierunkowego: T1A_W01;T1A_U15;T1A_K04; |
EK1: Ma podstawową wiedzę w zakresie elementów analizy matematycznej i algebry niezbędnych do modelowania wybranych zjawisk fizycznych i zagadnień technicznych, statystyki inżynierskiej niezbędne do opisu i analizy układów mechanicznych i procesów technologicznych. |
EK2: Potrafi stosować aparat matematyczny do opisu zagadnień mechanicznych i procesów technologicznych w wykorzystaniem komputera |
EK3: Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. |
Forma i tresci ksztalcenia |
Wykład - Funkcja mod, własciwości, licznie sum kontrolnych;Podstawowe operacje na macierzach;Algorytmy sortoania;Średnia, mediana;Regresja liniowa;Rozwiązywanie układu równań liniowych;Interpolacja i aproksymacja ; |
Ćwiczenia - Analiza określonego algorytmu (sortowanie, operacje na macierzach);Algorytmizacja zadanego problemu matematycznego;Uruchomienie, testowanie programu (debugowanie);Zaliczenie ; |
Metody ksztalcenia: Wykład; Ćwiczenia; |
Metody sprawdzania osiągnięcia efektów kształcenia
- ocena podsumowująca: Kolokwium / pracapisemna podczas zajęć ; Projekt; |
Liczba punktow ECTS: 4 |
Nakład pracy studenta (godz.) : 96 |
Forma zajęc | Liczba godzin według planu studiów |
Wykład | 12 |
Ćwiczenia | 12 |
Autor programu dla modułu kształcenia: dr inż. Waldemar Sradomski |
Język modulu: polski |