KARTA MODUŁU KSZTAŁCENIA
Kierunek: Zarządzanie i Inżynieria ProdukcjiTryb: Niestacjonarne
Nazwa modulu: Strategie rozwoju i konkurencji przedsiębiorstwa
Warunki wstępne:Wykład, ćwiczenia: Mikroekonomia, Podstawy zarządzania
Cele kształcenia:Zapoznanie z wiedzą z zakresu typologii strategii rozwoju i strategii konkurencji; Wykształcenie warsztatowych umiejętności opracowania analiz strategicznych przedsiębiorstwa;
Efekty ksztalcenia:Kod efektu kierunkowego: K1ZIP_W13 K1ZIP_W14;K1ZIP_U13;
EK1: Student ma wiedzę w zakresie modeli biznesowych oraz typologii strategii rozwoju, strategii konkurencji oraz strategii relacyjnych przedsiębiorstwa
EK2: Student potrafi zaprojektować pola wyborów strategii rozwoju, strategii konkurencji oraz strategii relacyjnych
EK3: Potrafi ocenić mocne i słabe strony różnych wariantów strategii przedsiębiorstwa
Forma i tresci ksztalcenia
Wykład - Pojęcie strategii przedsiębiorstwa. Konstrukcja i formułowanie strategii;Systematyka i przegląd strategii wzrostu;Strategie stabilizacji i strategie obronne;Systematyka i przegląd strategii ze względu na drogi rozwoju;Systematyka i przegląd strategii konkurencji;Strategie relacyjne. Alianse strategiczne;
Ćwiczenia - Istota i cele analizy strategicznej przedsiębiorstwa oraz systemtyka metod;Metody analizy strategicznej makrootoczenia;Metody analizy strategicznej otoczenia sektorowego;Metody analizy potencjału strategiczengo przedsiębiorstwa;Kolokwium zaliczeniowe;
Metody ksztalcenia: Wykład: Prezentacja zagadnień połączona ze studiami przypadków; Ćwiczenia: Prezentacja metod połączona z przykładami zastosowań;
Metody sprawdzania osiągnięcia efektów kształcenia - ocena podsumowująca: Wykład: Egzamin pisemny; Ćwiczenia: Kolokwium zaliczeniowe;
Liczba punktow ECTS: 2
Nakład pracy studenta (godz.) : 50
Forma zajęcLiczba godzin według planu studiów
Wykład12
Ćwiczenia12
Autor programu dla modułu kształcenia: dr Henryk Kozarowicz
Język modulu: polski