Kierunek: Zarządzanie i Inżynieria Produkcji | Tryb: Niestacjonarne |
Nazwa modulu: Strategie rozwoju i konkurencji przedsiębiorstwa |
Warunki wstępne:Wykład, ćwiczenia: Mikroekonomia, Podstawy zarządzania |
Cele kształcenia:Zapoznanie z wiedzą z zakresu typologii strategii rozwoju i strategii konkurencji; Wykształcenie warsztatowych umiejętności opracowania analiz strategicznych przedsiębiorstwa; |
Efekty ksztalcenia: | Kod efektu kierunkowego: K1ZIP_W13 K1ZIP_W14;K1ZIP_U13; |
EK1: Student ma wiedzę w zakresie modeli biznesowych oraz typologii strategii rozwoju, strategii konkurencji oraz strategii relacyjnych przedsiębiorstwa |
EK2: Student potrafi zaprojektować pola wyborów strategii rozwoju, strategii konkurencji oraz strategii relacyjnych |
EK3: Potrafi ocenić mocne i słabe strony różnych wariantów strategii przedsiębiorstwa |
Forma i tresci ksztalcenia |
Wykład - Pojęcie strategii przedsiębiorstwa. Konstrukcja i formułowanie strategii;Systematyka i przegląd strategii wzrostu;Strategie stabilizacji i strategie obronne;Systematyka i przegląd strategii ze względu na drogi rozwoju;Systematyka i przegląd strategii konkurencji;Strategie relacyjne. Alianse strategiczne; |
Ćwiczenia - Istota i cele analizy strategicznej przedsiębiorstwa oraz systemtyka metod;Metody analizy strategicznej makrootoczenia;Metody analizy strategicznej otoczenia sektorowego;Metody analizy potencjału strategiczengo przedsiębiorstwa;Kolokwium zaliczeniowe; |
Metody ksztalcenia: Wykład: Prezentacja zagadnień połączona ze studiami przypadków; Ćwiczenia: Prezentacja metod połączona z przykładami zastosowań; |
Metody sprawdzania osiągnięcia efektów kształcenia
- ocena podsumowująca: Wykład: Egzamin pisemny; Ćwiczenia: Kolokwium zaliczeniowe; |
Liczba punktow ECTS: 2 |
Nakład pracy studenta (godz.) : 50 |
Forma zajęc | Liczba godzin według planu studiów |
Wykład | 12 |
Ćwiczenia | 12 |
Autor programu dla modułu kształcenia: dr Henryk Kozarowicz |
Język modulu: polski |