KARTA MODUŁU KSZTAŁCENIA
Kierunek: ZarządzanieTryb: Stacjonarne
Nazwa modulu: Strategia rozwoju organizacji
Warunki wstępne:wykład, ćwiczenia; Mikroekonomia, Podstawy Zarządzania.
Cele kształcenia:Zapoznanie z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi myślenia i zarządzania strategicznego. Uświadomienie potrzeby zarządzania w kontekście przyszłości; Zapoznanie z metodologią tworzenia i wdrażania strategii organizacji. Wykształcenie umiejętności samodzielnego wykonywania różnorodnych projektów z zakresu analizy strategicznej;
Efekty ksztalcenia:Kod efektu kierunkowego: KIZ_U02;KIZ_W01;
EK1: Ma wiedzę o roli i znaczeniu strategii w zarządzaniu organizacją oraz o metodach i narzędziach wykorzystywanych na różnych etapach projektowania i realizacji strategii organizacji
EK2: Ma umiejętność, posiada umiejętność wykorzystania metod analizy strategicznej oraz pozyskiwania informacji niezbędnych do tych badań. Posiada także umiejętność rozumienia oraz analizowania problemów i formułowania wniosków związanych z badaniami na poszczególnych etapach projektowania strategii
EK3: Potrafi współdziałać i pracować w interdyscyplinarnym zespole do spraw opracowania strategii organizacji
Forma i tresci ksztalcenia
Wykład - Strategia organizacji, jej istota i elementy;Formułowanie strategii: Misja, wizja rozwoju i cele strategiczne;Formułowanie wariantów strategii i ich ocena. Metody pozycjonowania strategicznego. Zasady tworzenia skutecznych i wygrywających strategii;Typologia strategii organizacji. Strategia rozwoju, strategie wzrostu, strategie stabilizacji i strategie obronne. Strategia wzrostu kapitałowego i strategia wzrostu kontraktowego;Typologia strategii organizacji. Strategia umiędzynarodowienia i globalizacji;Typologia strategii organizacji. Strategie relacyjne. Alianse strategiczne;Implementacja strategii i kontrola strategiczna. Zrównoważona karta wyników;
Warsztat - Istota i cele analizy strategicznej organizacji;Analiza makrootoczenia. Przegląd metod;Analiza otoczenia konkurencyjnego. Przegląd metod;Analiza potencjału strategicznego przedsiębiorstwa. Przegląd metod;Źródła informacyjne dla potrzeb analizy strategicznej;Kolokwium zaliczeniowe;
Metody ksztalcenia: Wykład: Prezentacja zagadnień połączona ze studiami przypadków; Ćwiczenia: Prezentacja metod połączona z przykładami zastosowań;
Metody sprawdzania osiągnięcia efektów kształcenia - ocena podsumowująca: egzamin pisemny; kolokwium zaliczeniowe;
Liczba punktow ECTS: 4
Nakład pracy studenta (godz.) : 100
Forma zajęcLiczba godzin według planu studiów
Wykład15
Warsztat15
Autor programu dla modułu kształcenia: dr Henryk Kozarowicz
Język modulu: polski