Kierunek: Zarządzanie | Tryb: Stacjonarne |
Nazwa modulu: Strategia rozwoju organizacji |
Warunki wstępne:wykład, ćwiczenia; Mikroekonomia, Podstawy Zarządzania. |
Cele kształcenia:Zapoznanie z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi myślenia i zarządzania strategicznego. Uświadomienie potrzeby zarządzania w kontekście przyszłości; Zapoznanie z metodologią tworzenia i wdrażania strategii organizacji. Wykształcenie umiejętności samodzielnego wykonywania różnorodnych projektów z zakresu analizy strategicznej; |
Efekty ksztalcenia: | Kod efektu kierunkowego: KIZ_U02;KIZ_W01; |
EK1: Ma wiedzę o roli i znaczeniu strategii w zarządzaniu organizacją oraz o metodach i narzędziach wykorzystywanych na różnych etapach projektowania i realizacji strategii organizacji |
EK2: Ma umiejętność, posiada umiejętność wykorzystania metod analizy strategicznej oraz pozyskiwania informacji niezbędnych do tych badań. Posiada także umiejętność rozumienia oraz analizowania problemów i formułowania wniosków związanych z badaniami na poszczególnych etapach projektowania strategii |
EK3: Potrafi współdziałać i pracować w interdyscyplinarnym zespole do spraw opracowania strategii organizacji |
Forma i tresci ksztalcenia |
Wykład - Strategia organizacji, jej istota i elementy;Formułowanie strategii: Misja, wizja rozwoju i cele strategiczne;Formułowanie wariantów strategii i ich ocena. Metody pozycjonowania strategicznego. Zasady tworzenia skutecznych i wygrywających strategii;Typologia strategii organizacji. Strategia rozwoju, strategie wzrostu, strategie stabilizacji i strategie obronne. Strategia wzrostu kapitałowego i strategia wzrostu kontraktowego;Typologia strategii organizacji. Strategia umiędzynarodowienia i globalizacji;Typologia strategii organizacji. Strategie relacyjne. Alianse strategiczne;Implementacja strategii i kontrola strategiczna. Zrównoważona karta wyników; |
Warsztat - Istota i cele analizy strategicznej organizacji;Analiza makrootoczenia. Przegląd metod;Analiza otoczenia konkurencyjnego. Przegląd metod;Analiza potencjału strategicznego przedsiębiorstwa. Przegląd metod;Źródła informacyjne dla potrzeb analizy strategicznej;Kolokwium zaliczeniowe; |
Metody ksztalcenia: Wykład: Prezentacja zagadnień połączona ze studiami przypadków; Ćwiczenia: Prezentacja metod połączona z przykładami zastosowań; |
Metody sprawdzania osiągnięcia efektów kształcenia
- ocena podsumowująca: egzamin pisemny; kolokwium zaliczeniowe; |
Liczba punktow ECTS: 4 |
Nakład pracy studenta (godz.) : 100 |
Forma zajęc | Liczba godzin według planu studiów |
Wykład | 15 |
Warsztat | 15 |
Autor programu dla modułu kształcenia: dr Henryk Kozarowicz |
Język modulu: polski |