KARTA MODUŁU KSZTAŁCENIA
Kierunek: Inżynieria TestowaTryb: Stacjonarne
Nazwa modulu: Język niemiecki
Warunki wstępne:Uzyskanie pozytywnego wyniku z testu kompetencji językowych na poziomie A2/B1
Cele kształcenia:Przyswaja kompetencje językowe na poziomie średniozaawansowanym przydatne we współpracy z zagranicznymi partnerami w zakresie języka biznesu; Poznaje podstawowy zakres słownictwa z dziedziny inżynierii. Rozumie teksty obcojęzyczne na poziomie B1 zarówno przy czytaniu jak i słuchaniu; Umie komunikować się zarówno w mowie jak i w piśmie zakresie średniozaawansowanym ; Przygotowanie studenta do zdania egzaminu językowego Deutsch für den Beruf na poziomie B1/B2;
Efekty ksztalcenia:Kod efektu kierunkowego: K1IT_U01;K1IT_K03;K1IT_U06, K1IT_U05;
EK1: Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz in¬nych źródeł, także w języku niemieckim lub angielskim. Umie wykorzystać je do rozwiązywania problemów, projektów oraz zadań inżynierskich. Wykorzystuje pozyskane informacje do wykonania i interpretacji uzyskanych wyników badań w różnych aspektach działalności inżynierskiej
EK2: potrafi współdziałać i pracować w grupie; potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji okreś¬lonego przez siebie zadania
EK3: Ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscy¬plin naukowych, właściwych dla Inżyniera Testowego, na poziomie wyższym od zdanego na początku kształcenia testu kompetencji. Rozwija umiejętności językowe związane z potrzebami wymaganymi w miejscu realizacji prac transferowych
Forma i tresci ksztalcenia
Ćwiczenia - Komunikacja i prezentacja. Praca, wynagrodzenia i poziom życia, typy zawodów; relacje pracownik-pracodawca; staranie się o pracę,. Redagowanie ogłoszenia w sprawie pracy, listu motywacyjnego, CV, rozmowa kwalifikacyjna.;HR organizacja i kadry, schemat organizacyjny przedsiębiorstwa. ;Prowadzenie podstawowej korespondencji służbowej. Ćwiczenie pisania memo.;Zarządzanie projektem, style zarządzania, liderzy i managerowie.;Planowanie strategiczne, analiza SWOT, biznes plan;Test sprawdzający.;Marketing, kreowanie wizerunku marki.;Finanse, kreatywna rachunkowość, rachunek kosztów i wyników, wyniki finansowe i analiza.;Pisanie ulotki promocyjnej.;Zarządzanie przedsiębiorstwem; strategia korporacyjna, TQM i MBO.;Bezpieczeństwo i higiena w pracy. Czynniki zewnętrzne, etyka i wartości.;
Metody ksztalcenia: Ćwiczenia językowe (praca w oparciu o materiały dydaktyczne); Prezentacja; Praca w grupach;
Metody sprawdzania osiągnięcia efektów kształcenia - ocena podsumowująca: test/kolokwium; prace pisemne;
Liczba punktow ECTS: 4
Nakład pracy studenta (godz.) : 120
Forma zajęcLiczba godzin według planu studiów
Ćwiczenia60
Autor programu dla modułu kształcenia: mgr Agnieszka Łakomska
Język modulu: polski